El transport aeri ofega Menorca?

És una pregunta que em plantejo sempre que veig aquest títol, com a lema escollit per la plataforma que la creat com a reivindicació per a la defensa del dret dels residents menorquins a utilitzar el transport aeri i, si s’escau, el marítim.

Sóc una resident menorquina que, per diversos motius i com molts d’altres menorquins, em veig obligada a traslladar-me a la península. Viatjar per algunes persones és un plaer, per a d’altres una necessitat, com és el meu cas. Tres són les companyies aèries que fan vols regulars entre illes i península. Dues d’elles són les solc escollir per transportar-me. Les dues, gaire bé sempre, pateixen de retard. Quan es tracte de 30 minuts la cosa no té més importància. Ara bé quan va més enllà d’aquest retard la cosa canvia.

El dia 11 d’aquest mes vaig anar a Barcelona per feina i vaig tornar el dia següent. En l’anada el vol va sortir amb 30 minuts de retard (val!, paciència), la companyia de torn era Spanair. L’endemà vaig tornar amb Air Europa. L’hora del vol era a les 16,40h i en arribar al lloc d’embarcament la pantalla anunciava que l’hora estimada de sortida seria a les 17,21h. Això em va començar a emprenyar. Aquí no acaba la cosa perquè tot seguit l’hora estimada anava canviant contínuament. l’explicació de l’empresa?, el servei de refrigeració no funcionava.

En un moment donat, un dels passatgers va demanar el llibre de reclamacions. Jo vaig ser la segona, després tots varen fer el peregrinatge, imitant l’acció del primer. Aquell retard és va convertir en una llarga espera de vuit hores. Com sempre, els que donaven la cara i patien les queixes eren els indefensos empleats, que mostraven una conducta amable i correcta.

La companyia no tenia intenció de satisfer les nostres reclamacions posant un altre avió, sinó que volia canviar el passatge per al dia següent. Naturalment tots ens hi varem negar, omplir el llibre de reclamacions no els havia fet gràcia. A la fi ens van confirmar que reprendríem el vol a les 0,20h. Per a la qual cosa van posar-nos un avió que venia de Canaries i que havia de romandre a Barcelona.

El vol va sortir a la 1h. Una vegada a dalt de l’avió, tots els passatgers vam demanar un full de reclamació perquè, segons els drets del viatgers, teníem dret a ser indemnitzats amb el retornament íntegre del bitllet ja que en una de les clàusules s’especifica que passades cinc hores es fa efectiu el reintegrament i, a més amés, l’empresa està obligada a contestar-nos en el termini de set dies.

A dia d’avui, 24 de juliol, encara no he tingut resposta. jo vaig tenir sort d’uns amics que em van venir a buscar perquè havia d’anar a Ciutadella. Alguns altres van haver de prendre un taxi i pagar-lo de la seva butxaca.

Val! El transport aeri ofega Menorca. I, el GOVERN BALEAR, quina resposta ens dóna?

Maria Antònia Martorell

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: